Skip links

Tryghed og sikkerhed gennem hele forløbet

Vores beboerhåndtering sætter beboeren i centrum og sørger for en tæt dialog, så der skabes tryghed og gennemsigtighed under hele byggeforløbet.

Beboer FAQ

Find de fleste svar her på siden

Er din beboelsesejendom midt i en renovering og har du spørgsmål til, hvordan arbejdet vil forløbe eller til betydningen af varslingerne, så har vi samlet svarene til de hyppigst stillede spørgsmål, vi får, når vi renoverer beboelsesejendomme.

Er du stadig i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os på

beboerkontakt@lka-entreprise.dk
og mellem 07.30-17.00 på
+45 36494049.

Find spørgsmål og svar her

Hyppigst stillede spørgsmål og svar

Nej du behøver ikke at være hjemme, men der skal laves aftaler omkring nøgler og adgangsforhold.

Du kan læse på varslingen, hvornår renoveringen begynder og forventes afsluttet.

Ved forundersøgelsen har du mulighed for at stille spørgsmål til det arbejde, der skal ske. Du har også mulighed for at få forklaret tidsplanen for byggeriet.

Skiftende støjende arbejde vil forekomme i den varslede tidsperiode.

Der udføres gennembrydninger eller installationsarbejde. Det kan larme rigtig meget.

Du kan ikke bruge vandhane og afløb i køkkenet eller på toilettet og ej heller toilettet i den varslede periode.

Der skiftes radiatorer. Det betyder, at varmeanlægget er lukket ned i den varslede periode.

På din varsling finder du navnet på den kontaktperson, som har ansvaret for din renovering. Kontakt ham hurtigst muligt.

Afhængig af hvilket situation og varsling du går glip af, så kan det have store konsekvenser for resten af de beboere, som bor i ejendommen. Nogle har taget fri fra arbejde, uddannelse eller skole. Andre har måske fået forældre eller venner til at være hjemme denne dag.

Vi laver en aftale specifik med dig om en nøgleoverdragelse.

Når du går i dialog med det samme, efter du har modtaget en varsling, har du mulighed for at planlægge i forhold til varslingen. Sådan undgås evt. misforståelser.

Der kan ske større skader på de omliggende lejemål, ligesom der kan ske personskade. Hvis dette sker, er det op til ejendommen at vurdere, om det har en økonomisk konsekvens.

Du skal fjerne alt inventar. Hvis arbejdet sker i dit badeværelse eller dit køkken, skal du fjerne alt i skabe og i min. 3 skabe fra det område, der skal arbejdes i. Vi skal bruge et frit arbejdsområde på min 1,5 m.

Håndværkerne gør selv rent hver dag. Vi gør meget ud af at efterlade ejendommen i ren og indbydende stand og anvender nye effektive men skånsomme rengøringsartikler.


Medarbejderen holder sin pause på anvist sted uden for din bolig. Vi er meget taknemmelige for at få tilbud om at spise frokost i din bolig, men grundet vores interne regelsæt, er vores ansatte nødt til at takke nej.

Medarbejderen er glad for sit arbejde og ønsker at hjælpe dig hvis han har mulighed for det.  Hvis du har mindre opgaver, du gerne vil have hjælp til i din bolig, imens håndværkeren er til stede, kan du indgå en aftale med din kontaktperson. Hvis du benytter dig af dette tilbud, frafalder reklamationsretten på det udførte arbejde, hvis det er gratis.

Vi har ansvaret for opgaven, og du kan kontakte os på e-mail beboerkontakt@lka.dk  og på telefon 36494049 mellem kl. 07.30-17.00

Hvis arbejdet, der udføres, er en konsekvens af en renovering i et andet lejemål, så skal du modtage din lejlighed i den samme stand, som da håndværkerne gik ind i din bolig. Der kan være ændringer i form af rørkasser, rør mm. De vil blive malet, så det ser pænt ud.

Inden vi forlader ejendommen, gennemgås arbejdet for fejl og mangler. Hvis du synes, der mangler noget så kontakt os gerne?

Du skal fjerne alt i det arbejdsområde vi arbejder i (vi skal bruge minimum 1,5 m frit arbejdsområde). Hvis der sker et uheld, så skal du melde det til dit eget forsikringsselskab.

Vi har lavet en video, som viser hvordan du selv kan udlufte din radiator. Hvis det ikke virker, skal du kontakte ejendomskontoret. Se video her

Hvis din ejendom er af ældre dato, kan der være lidt skidt i vandrørene. Dit blandingsbatteri sikrer, at skidtet ikke kommer ud.  Vi har lavet en video, som viser, hvordan du selv kan rense dit blandingsbatteri. Se video her!

Hvis det ikke virker, skal du kontakte ejendomskontoret.

Du har altid mulighed for at kontakte din kontaktperson. Det er en god ide at udveksle både telefon nummer og e-mailadresse på mødet om forundersøgelsen.

Vi tilbyder:

Hos LKA Entreprise kan vi afdække alle byggeprojektets faser med solide faglige kompetencer.