_test3
1987
Snedker og tømrermester Aksel Valentin køber en trailer og firmaet tager sin begyndelse hjemme fra det private domicil.
De første 15 år arbejder firmaet med en lukket kundekreds, hvor kvalitet og integritet vejer tungt i alle beslutninger der fortages.
2002
Efter endt uddannelse indtræder begge sønner i firmaet.
Virksomheden arbejder både som hovedentreprenør med samme kundekreds og har nu også fokus på køb og salg af fast ejendom.
2006
LKA Entreprise stiftes som et led i et generationsskifte.
Samme år vendes blikket mod mere LEAN byggeprocesser med egne håndværkere i hus.
2007/8
Finanskrisen rammer firmaets afdeling for køb og salg af ejendomme.
Til gengæld vækster afdelingen Boligrenovation, som primært servicerer ejendomsindehavere.
2010
Virksomheden begynder at investere i digitale løsninger.
De næste 4 år afsættes hele overskuddet i virksomheden til opbygning af det digitale byggefasekoncept.
Boligafdelingen indgår samarbejde med de første administrationsselskaber med blandt andre Dan-Ejendomme A/S.
Vores værdier tager afsæt i kvalitet og ordholdenhed. Med andre ord: Det vi siger, er det vi gør.
2014
Der etableres egne afdelinger og faggrupper: Tømrer, VVS, Murer, EL og Maler.
LKA får flere og flere opgaver i den offentlige sektor. Blandt andet en totalrenovation af Copenhagen Business School på Frederiksberg og af Københavns børne og ungdomsforvaltning.
2016
Byggeprocesserne optimeres yderligere med introduktion af byggestyringsværktøjet, CONNECT. En selvudviklet online digital platform, som alle parter i et byggeprojekt kan tilgå, for at højne kvalitet og effektivitet i byggeprojekterne.
2018
Nu foregår alt digitalt. Processtyring, sagshåndtering, projektering, systembeskrivelser, kvalitetstjek, budget- og kvalitetskontrol.
Byggekvalitet og proces er i top. Nu fortages konstante integrationer og implementeringer i dagligdagen.
Virksomheden flytter til nyt domicil i Rødovre og indretter og renoverer den nye ejendom på 1000 m2 kontor.
2019
Nu udføres udelukkende B2B projekter og primært i en hovedentreprise.
LKA drives i 3 overordnede spor: BOLIG, PROJEKT OG ERHVERV og alle med mulighed for faste service- og rammeaftaler.
LKA Entreprise runder 40 medarbejdere.
2021
Fokus er på hovedentrepriser med egne folk og en endnu større stab af betroede underleverandører, hvor samarbejdet er opbygget gennem de sidste 20 år. LKA har den styrende rolle.
Bæredygtighed kommer på agendaen, og et ambitiøst strategiarbejde for at reducere virksomhedens klima aftryk væsentligt inden 2023 påbegyndes.